Handelsbetingelser for leglas/webshop.dk

Disse handelsbetingelser dækker alle køb på leglas.dk/webshop, undtagen montage.

Når du vælger en vare fra leglas.dk/webshop, handler du med LE Glas ApS, Smedeholm 12- 14, 2730 Herlev, Danmark (CVR-nr. 29842094).

E- mail henvendelser.

Hos LE Glas bliver indgående e-mails besværet inden for 3 dage med angivelser af behandlings eller svartid.

KØB OG BETALING

De varer du køber på leglas.dk/webshop er ente standardvarer eller specialfremstillede (ordreprodeucerede) varer. Specialfremstillede (ordreproducerede) varer er når du indtaster dine mål eller andre instrukser.

Købs- og betalingsvilkår:

  • Du har indgået bindende aftale om køb af en vare på leglas/webshop.dk, når du har sendt en bestilling
  • Ordrebekræftelsen er samtidig din faktura, og er påført fakturanummer.
  • Ordrerbekræftelsen/fakturaen indeholder en specifikation af de ydelser, du har bestilt, fordelt på: varekøb, evt. emballage, evt. fragt, evt. opbæring til etage el.lign., samt moms og total.
  •  LE Glas trækker betalingen fra din konto, når vi har afsendt mail til dig om, at dine varer er afsendt med fragt eller klar til afhentning.
  •  Bemærk: Emballage er obligatorisk ved fragt af alle varetyper samt ved afhentning af varer der ikke er specialfremstillede, og er indeholdt i disse priser. Ved specialfremstillede (ordreproducerede) varer, du afhenter, kan du tilvælge emballage.

Betalingsmåder:

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Maestro
  • PayPal – Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/home

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

LEVERING

Levering kan ske ved afhentning på LE Glas’ lager, Smedeholm 12-14, 2730 Herlev, inden for åbningstiden, som er alle hverdage kl. 06:30-15:30.
Alternativt kan du vælge at få leveret varen på den adresse, du har oplyst ved bestillingen.

Afhentning

Betingelser ved afhentning:

  • LE Glas giver besked pr. mail, når din vare er klar til afhentning.
  • Du skal medbringe og fremvise ordrebekræftelsen/fakturaen når du afhenter varen.
  • Vi hjælper gerne med at bære glasvarerne ud til din bil, dog uden ansvar for evt. efterfølgende transportskader.
  • LE Glas opbevarer din vare på lageret i 3 måneder fra den dag, vi har afsendt mail om afhentning, herefter destruerer LE Glas varen.
  • Bemærk: Hvis du har tilvalgt emballering af dine specialfremstillede (ordreproducerede) varer er disse pakket med kantbeskyttere og i bobbelplast.
  • LE Glas opfordrer til at du altid medbringer tæppe el.lign. for at sikre varen under din transport.

Levering til adresse

Varer købt hos leglas.dk/webshop kan leveres på Sjælland, Fyn, Jylland, Bornholm samt alle brofaste øer. Der leveres ikke i Grønland og på Færøerne

Levering til den af dig oplyste adresse forudsætter, at du har bestilt fragt, som fremgår af din ordrebekræftelse.

Priser på fragt:

Klik her for at se prise på fragtFragt priser

Bemærk: Ved køb over 4.000 kr. er fragt gratis.

Bemærk: Enkelte produkter af mere skrøbelig karakter kan ikke fragtes via fragtfirma og må derfor leveres på anden vis, hvilket kan påføre ekstra leveringsomkostninger.

Betingelser for levering til adresse:

  • Levering sker til den adresse, du har oplyst ved bestillingen.
  • leglas.dk/webshop har normalt en leveringstid på 4-6 dage fra bestilling.
  • På specialfremstillede (ordreproducerede) varer normalt 12-20 arbejdsdage fra bestilling.
  • Hvis du vil have varen leveret på din adresse, skal du bestille fragt når du køber.
  • Levering sker på den af dig opgivne adresse som fremgår af ordrebekræftelsen.
  • Levering sker på gadeniveau. Dvs. ved indgang ud mod gaden, i indkørsel eller ved kantsten.
  • Det kan aftales at få varen leveret på f.eks. en etage, i kælder eller ved bagudgang. Anfør dit ønske til levering under ”bemærkninger”, så bliver du kontaktet af LE Glas mhp. tilbud om pris for ydelsen.
  • Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, risikerer du at fragtfirmaet må tage varerne med tilbage, og du vil være nødt til at betale for endnu en fragt.
  • Det kan aftales at varen kan stilles på adressen på dit eget ansvar. Anfør ønsket under ”bemærkninger”.
  • Bemærk: Ved bestilling af flere produkter, kan leverancerne være splittet op, og LE Glas kan ikke garantere, at leveringerne ankommer samme dag.
  • LE Glas forbeholder sig retten til at foretage delleverancer og eftersende udsolgte varer, så snart lager igen haves. Skulle der opstå forsinkelse af din vare kontakter vi dig herom med en ny estimeret leveringstid.
  • Bemærk: Ved fragt er emballage obligatorisk og indeholdt i prisen.

Vi tilbyder levering til GLS pakkeshop på mindre produkter

Tilbehør samt tætningslister sendes med GLS / GLS pakkeshop. Vær opmærksom på at vores produkter i kategorierne spejle, glas, bruseløsning ikke kan sendes via GLS pga. produktets skrøbelige natur eller størrelse. Du kan se, om et produkt kan leveres til GLS pakkeshop, når du har lagt det i kurven.

Vi tilbyder levering af glasprodukter og andre produkter med fragtmanden Stykgodscentret.

Levering sker på gadeniveau ved indgang ud mod gaden eller i indkørsel, medmindre der er indgået særskilt skriftlig aftale med LE Glas om at levere på f.eks. en etage, i en kælder eller ved en bagudgang. Det kan endvidere aftales, at varerne må stilles på adressen, hvilket i så fald sker på dit eget ansvar.

Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, risikerer du at fragtfirmaet må tage varerne med tilbage, og du vil være nødt til at betale for endnu en fragt.

Der leveres ikke i Grønland og på Færøerne.

Du kan se leveringsmuligheder, når du har lagt produktet i kurven.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger ret til at fortryde køb af varer, der ikke er specialfremstillet, hvis du opfylder følgende betingelser:

  • Hvis du fortryder et køb på leglas.dk/webshop skal du senest 14 dage efter du har modtaget varen skriftligt meddele, at du fortryder købet til info@leglas.dk.
  • Du skal anføre præcist hvilken vare du fortryder at have købt samt fakturanummer.
  • Varerne er dit ansvar, indtil de er modtaget på vores lager.

Vi anbefaler, at du anvender Stykgodscentret ved returnering.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@leglas.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (spejle, termoruder, glasprodukter samt bruseløsninger).

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 398,00

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

LE Glas, Smedeholm 12- 2730 Herlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du har ret til at reklamere over en mangelfuld eller fejlbehæftet vare, hvis du opfylder følgende betingelser:

• Når du har modtaget en vare, opfordrer vi dig til at gennemgå den.
• Reklamationen skal ske skriftligt, gerne til info@leglas.dk.
• Fakturanummer skal være anført, du finder dette på ordrebekræftelsen/fakturaen.
• Fejlen eller manglen bedes være tydeligt beskrevet.
• Billeder bedes være vedhæftet (skaden skal kunne ses tæt på samt på afstand)
• Varen skal være behandlet forsvarligt og være korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse.
• Varerne er dit ansvar, indtil de er modtaget på vores lager.

Vi anbefaler, at du anvender Stykgodscentret ved returnering. Omkostningerne ved returnering af varen dækkes af dig, og tilbagebetales hvis reklamationen er fuldt berettiget.

• Hvis reklamationen er berettiget, vil LE Glas efter modtagelse af varen på vores lager, sende en udbedret eller ny vare til dig og samtidig tilbagebetale de rimelige forsendelsesomkostninger, du har haft ved returnering.
• Hvis reklamationen er berettiget, men LE Glas ikke kan udbedre varen eller ikke har varen på lager, kontakter LE Glas dig for at aftale, om du ønsker at varen fremskaffes og sendes senere, eller om du ønsker tilbagebetaling af købsprisen, inklusiv de forsendelsesomkostninger, du har haft i forbindelse med din returnering.
• I tilfælde hvor hel eller delvis tilbagebetaling er aktuelt, sker tilbagebetalingen til det kreditkort, som er anvendt til købet, efter modtagelse af varerne på vores lager.
• Gem kvittering og forsendelsesnummer, som bevis for at du har returneret varen.

Varen sendes til:

LE Glas, Smedeholm 12, 2730 Herlev
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Ansvarsfraskrivelse

Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk lov.

Bemærk at LE Glas fraskriver sig ansvar som følger:

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

  • LE Glas kan til enhver tid ændre indholdet af leglas.dk/webshop
  • Selvom LE Glas stræber efter at vise de korrekte tekster, billeder og priser på leglas.dk/webshop, kan der opstå fejl
  • LE Glas kan ikke garantere at farverne på leglas.dk/webshop er helt identiske med de faktiske farver på vores varer, ligesom der kan være forskellig farve- og billedvisning på forskellige computer. Mindre farveafvigelser anses således ikke for fejl eller mangler i købelovens forstand
  • Produktions skæretolerancer:
    Glastykkelser: 2- 8 mm. +/-  3 mm.
    Glastykkelser: – 10 -12 mm. +/- 4 mm.
    Glastykkelser: 15 – 19 mm. +/- 6 mm.

Sikkerhed og fortrolighed

  • Alle onlinebetalinger af ydelser på leglas.dk/webshop sker via en sikker forbindelse (SSL). LE Glas har en indløsningsaftale med PayPal samt Nets hvilket indebærer, at vi opfylder meget høje krav til datasikkerhed.
  • LE Glas kan ikke garantere en problemfri, uafbrudt og sikker adgang til leglas.dk/webshop
  • Fortrolighed: leglas.dk/webshop gemmer ikke betalingskortoplysningerne i forbindelse med køb af varer over nettet
  • Se hvordan LE Glas håndterer dine persondata her privatlivspolitik

Ophavsret LE Glas

Websidernes indhold på leglas.dk/webshop, herunder tekst, grafik, billeder, logoer, ikoner, software og andet materiale tilhører LE Glas ApS, der har ophavsret. Websidernes indhold og materiale må ikke sælges, gengives, fremvises, udlånes eller udlejes, uden skriftlig aftale med LE
Glas ApS.

Kundeservice

Har du spørgsmål angående handelsbetingelser for leglas.dk/webshop er du velkommen til at kontakte LE Glas’ kundeservice på info@leglas.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte LE Glas, Service på til. nr. 31452403 eller via mail info@leglas.dk .. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal klik her

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos LE Glas ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på https://leglas.dk/webshop/ er (Direktør, Maria Kjær).

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@leglas.dk

Her kan du downloade vores Standardfortrydelsesformular:

Standard fortrydelsesformular